vår første helg

 ( skrives med valpen på fanget)




( og det var jo overraskende)


Vi har vår første helg sammen bare oss... og jeg grugledet meg litt. En vet jo ikke hva en må ta i tu med..

Og det har skjedd så masse allerede..

Grunnet oppdretters noget anstrengte forhold til trappetrinn og behov for føtter i to størrelser så ble det langtur for å hente den prominente gjesten.

Ryggsekk innkjøpt for anledningen og noe å tygge på. Strupe. 

Det var glatt så vi tok det svært pent bortover. Pleddet ble lagt i valpebingen, for å godgjøre seg litt...

Men hjemturen gikk som valpetransporter skal. Han tygde heftig, og sovnet i fanget mitt.

SA passet ham mens jeg handlet, og det var vill oppstandelse når jeg kom tilbake i bilen. I følge mannen så reagerer han på stemmen min når jeg er i ulike rom. Bonding in progress!

Tardis ventet hjemme og skulle luftes. Og lille måtte være med. Pokker ta de minusene altså.. alle ti av dem. Jeg putta ham i jakka og gikk litt i etapper. Men helst ville han slippe..

Men noe måtte han gå, og fikk ros for bimmelimm og bommelom i snøen. 

Tardis hjalp til med den litt røffere typen kjærlighet,  dytte og mase for å få ham med oss. dette ble stusselig med tur for ham. Hjemme så synes han foreløbig det ikke var så stas med dette lille kreaturet, men var mer vennlig overbærende. 


 


Vi spiste middag, jeg fikk ikke helt matro  fordi jeg ville følge med på den lille utforskeren. Gulvet ble sjekka, valpen i speilet i gangen var morsom , sofaen uimotståelig, særlig siden Tardis lå der og tygde strupe ( plutselig var det kult liksom)

Så fikk han ligge litt på fanget inne i golfjakka mi, og da sovna vi likså godt hele gjengen.. halv ti liksom..

Mating gikk flott.. ingen raiding av andres skåler.

Vi fant sengene nede. Bingen var dekka med pute, jakka mi , pleddet fra i sted, babydyne og en bit fleece. Han var ikke overbegeistret. Tardis venta på å overta strupen. Dem må vi kjøpe fler av tydeligvis.

Om sider ble det stille. Han kom med et par kny, men roa seg når jeg snakket til ham. 

Sånn gikk natta. Kaldt på soverommet, vurderer å sove oppe med ham i natt..

Halv seks begynte mannen å røre på seg.Klar for jobb. Quartz ble tatt opp og ut for tissing. Det var ikke frivillig altså... men omsider så skjedde det saker. 

Jeg forbannet meg selv for å velge valp som skal ut i desember... og ikke vil.. Skjønner jeg godt.. jeg vil heller ikke..

Som belønning fikk han komme opp i senga. Der fikk vi noen nye erfaringer. Madrassen var rar å gå på, og dynefjell er enda rarere,

Tardis blir sur når noen tråkker på ham, selv små labber som ikke vet bedre. Husreglementet ble klart og tydelig formulert,

Ingen overraskelse at kombo dyne og matmors armkrok viste seg å være så nære paradis en liten valp kan komme .Jeg trengte ikke armen min så mye, så der sovnet vi. Til klokka ti. Det var j e g som ville opp.

Testa ut uteinnhegninga.Tardis elsket den.. Lille ikke  i det hele tatt..  Kaldt jo!!

Gråting  ble det  når jeg gikk i dusjen. Tardis sympatibjeffa.Ute av dusjen ble det surr i morgenritene mine, men så fikk de bli med da..

Tardis bød opp til røff lek, macho dytting og puffing. Quartz synes ikke noe om det...men det kommer seg...Jeg kunne virkelig ikke fått to mer forskjellige kinesere.

Dro fram skinnballleka og Tardis herja vilt.  Var det en lillebror som skulle til?

Så lufting. Bar Q mens jeg lufta Tardis og så fikk lille en egen tur ut med søpla. Ja.. vi skulle gått i solsteik og sommervarme.. men her er vi nå..

Vel inne så ble det frokost. Og matro. 

Siden da så har man ligget på fanget...

Ydmyk over å ha et lite liv i hendene mine..Søte lille bebbisen...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Uke søtten, økt en

 ( stadig flere taster som lager kvalm..) Husbond har kommet hjem , så han ble ikke med opp for å trene, måtte passe grundig på papsen. Så d...