4 måneder og en dag... oppdatering

4 måneder

 

 

 10 januar :

Søren at jeg gikk glipp av dette, men det var mannen som så det.
Quartz raste gjennom  stua. tok sats etter Tardis og hoppet ....
opp på den lille brune skammelen..
Der ble han sittende svært forvirret... hva hadde skjedd? Og hvordan kommer man seg ned?? Måtte sutre litt før han fant ut av det.. Så han kan hoppe.. han er bare ikke klar..
 
 Jeg synes fortsatt han er bitteliten, men han er blitt større.. Synes han fylte ut den blå billig- genseren på steder jeg ikke har sett før.
 

Bingen i stua ble aldri brukt, og bingen på soverommet tok jeg vekk i dag. Han sover med oss, og jeg våkner av at romsterer, og da er det rett ut.  Han sover noen ganger i fotenden ( langt unna den sure klumpen under  dyna som er Tardis). og noen ganger aller helst i armkroken . I natt tror jeg gubben og jeg lagde madrass med armene våre, for jeg våkna at jeg holdt i armen til husbond, og valpen lå oppå oss begge to.
 

Han er på mange måter ulik Tardis både generelt , og som valp. Han er myyye mer forsiktig.  Men når han er trygg så er det greit. Han er ikke engstelig, bare litt chill. Glad i folk  Han er ikke noen  susser, men mer en lener,som legger seg inntill deg.
Han liker godt å bore nesa ned i armkrok eller tilsvarende steder
 
Og han har en veldig veldig veldig skarp stemme.... Det singler i øra etterpå 

Kallenavn skal bebbisen ha, og det går i Lillemann, Qvartsi og loffen. Satelittrotta funker også. Gubben kaller ham Quartsimodo, men der setter jeg foten ned.

Han liker varme, men søker seg ikke under dyna uansett hva. Han er mye mer leken enn Tardis var, men så har han en lekekompis også.. det hadde jo aldri broren. Sånt var langt under Mack sin verdighet. Så han tester grenser men, tester ikke utover det som er vettugt
 

Vi jobber fortsatt med trapper. og der har vi god tid.Øreteiping husket jeg når jeg først kom i gang. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til den fasen er over
 


Hjemme alene går  stadig bedre. Litt sutring, og ikke noe mer Deler bur med bror nå. så får vi se hvordan vi organiserer to bur etterhvert. 

Så,. hvis han er på vei opp i høyden, så får vi det morsomt etter hvert nå
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Uke søtten, økt en

 ( stadig flere taster som lager kvalm..) Husbond har kommet hjem , så han ble ikke med opp for å trene, måtte passe grundig på papsen. Så d...