Lille Quartz og livet etter Lunde

 Vi har ikke trent så mye på gulvet eller  ute på flatmark ( park, hage, terasse, fotballbane), men vi har trent mye på tur. Kontakt, å komme til meg ( men ikke innkalling per se) og øvelser han kan Har laga en liste over hva han kan, og det er en del

 


Lunde var spennende og utfordrende. Masse hyggelige tanter og hunder. Han hilser hjertelig på alle tobeinte, uten å ta av, men elsker kos. Han er litt usikker på andre hunder, og starter ofte med litt avstandsakapende bjeffing., men han fikk flere hundevenner på turen

Bading var morsomt, han hoppa rett uti, men det var litt kaldt etterpå. så tante A hold ham god og varm. I pledd, så klart. Lite han koste seg, den lille slasken

At jeg ikke var tett på gikk fint, satt pent i bur når jeg dømte og var på kurs . Men når jeg tok ut T, så ble det litt voldsomt. Han var på vei ut av buret ved en anledning. Spilene satt ikke fast nok.Så det buret skal vi ikke ha på kurs mer.

Vi hadde et par økter med leking  og noen triks. Han blir fort sliten,  men responderer godt på leketøy. Bedre enn de andre jeg har hatt Futten går fort ut da..

Vi jobba litt med dekk på gress  i Lunde , og han tok ikke helt konseptet, rumpa åker opp.

Så, i dag ville Ine og Borvo trene med oss, og lillemann fikk også være med.

Tante Cathrine har laga halsbånd til oss


Vi jobba mye kontakt, for å få ham til å følge meg. Han skal ikke bli snuse hund, men jeg vet han liker godt å finne godisen på bakken, så vi må balansere det der. Å falle ut og drive med noe annet, det skal vi iallefall passe på.


Vi jobba litt med å kjøre kjeder  som sitt, labb og snurr

Droppa dekk i dag, men tenkte å få ham til å hoppe  gjennom armene.

hender = godis, så det kunne jeg glemme. Fant fram en target stick Da låste han seg på snutetarget. Ikke så greit det der. Fikk til et par hopp, men han var ikke konsekvent. Han hopper fint over ykkelstativene, så dette er jeg ikke bekyrmet for

Så introduserte jeg rygging. forsiktig gå mot ham. Det ble en stødig sitt , gitt, og en hopp til siden. Men full fest når han gikk et par steg.



Vi jobbet i økter på fire og fire minutter, med masse kos. Plutselig oppdaget han Borvo og ville si noe om det, men jeg kalte ham inn. og han kom.  Dette skal vi sikre.

Og så får vi jobbe mer med gråting når han ikke får være med. Han må lære seg å vente.

Vi skal bruke sommeren godt. Innen jul skal vi ha et program . Det er et overkommelig mål.

Vi har klær og vi har musikk alternativer.


Det er bare så skummelt for meg å starte helt på nytt. Han kan jo nesten ingenting, Tardis kan så mye mer... hvordan kan jeg få lært Q alt T kan? Jeg vet jo at dette har jeg gjort over ti år, men alikevel...

Vært der før... Men Henrik/Mack  med Mack/ Tardis. Det tok ikke så lang tid før Tardis kunne mer enn Mack..Gi det tid, så går det av seg selv

Orker jeg dette igjen? Klart jeg gjør, men alikevel.. det er litt overveldenende. Men mye har jeg lært de siste åra jeg også, som vil komme lillemann til gode. Så dette blir bra. En skal jo gjennom både nederlag og litt flaks på veien. Og å nå mål en har jobba for

En dag og en trening av gangen. Det er bare å komme seg ut på gresset og på gulvet og gjøre noe. La det gå seg til.

Er han en som må gires opp, eller gires ned til fokus mon tro? Han er ganske stabil i hodet....

Ikke minst har jeg lært masse og erfart masse om å konkurrere. Det tar tid, og det er fram og tilbake for alle. Jeg har heller ikke hastverk med å rase oppover i klassene. sikre og være stødig før vi raser videre

Triks er en ting. Vi må også lære å gå inn på banen, takle publikum, holde fokus, øve utholdenhet over tid, høre etter kommandoer og ikke bare pløye på, og belønne rett.

Jeg puster litt med magen og gleder meg til reisen...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Uke søtten, økt en

 ( stadig flere taster som lager kvalm..) Husbond har kommet hjem , så han ble ikke med opp for å trene, måtte passe grundig på papsen. Så d...