stevne nittende og tyvende mai 24

 Stevne i Fredrikstad - trippelt sådan, for første gang i historien til klubben. Så da var det ikke rart at jeg blingsa litt.. Jeg hadde nemlig fått for meg at  det kun var klasse en og to på søndag, og klasse tre på mandag.

Så derfor meldte jeg på Quartz på to stevner på søndag, og Tardis kun mandag.

Det viste seg å være  et godt øyeblikk av blingsing.

Grunnet mann/jobb og logistikk så måtte jeg komme meg til mamma på fredag 17 mai kvelden, og fikk så en bonusdag med henne. 


 

Hadde en sånn underlig katastrofefølelse i magen helt uten grunn. Og jeg visste jo at den  var helt uten grunn. Hva kunne skje i verste scenario? Snus og stikk, med en disk. Så jeg dytta opp motet og tenkte at uansett er det trening og erfaring. En får lodda både fokus og program.

Det var varmt som bare det, så den øvre delen av dressen havna fort rundt livet i knute. 

FS var først, og mange påmeldte. Jeg var midt i haugen, og bestemte meg for å ikke ta ut   Quartz før  ekvipasjen før  var ute av hallen. Det viste seg å være lurt. Han var i topphumør, og med på alt jeg ba om . Litt impro på slutten, men hovedtriksa fikk vi lurt inn.

Kjempestolte  havna vi  på 9. plass, med flere bak oss i stevne 1. Tenk, i tillegg var det vår andre røde vurdering, så nå har vi nappet til klasse 2. Men det skal vi ikke tenke på før etter jul...

Jeg leda ham litt mye, og det kan nok stemme, men han er såpass ustø og uerfaren at jeg må det..Som sagt, det haster ikke med å rykke opp.

Masse kjøttbolle og ros. 


 

En annen erfarng jeg gjorde var at to stevner på en dag er for mye for ham. I stevne 2 ble det blått, og det visste jeg ganske kjapt. Det var såpass sent at vi ikke ble til premieutdelinga. Den ble etter solnedgang så jeg... Vi ble ikke sist nå heller.....

Så neste gang blir det ett stevne om dagen. Å være i bur på stevne er ikke så stort problem som det var, og han tok det fortere enn bror sin i sin tid. Men stoffbur er vi ikke klar for.. Mandag øvde han masse på det. Å være i bur, og å være sammen med og i nærheten av andre hunder

Katastrofekjensla forsvant etter første runde i ringen, og nå er jeg kjempemotivert.  Tenker fortsatt to økter i uka, helst tre. Tirsdag trening på programmet, og torsdag nye øvelser. Og nå trener vi selvsagt ute.

Mål er også å delta på alle stevner fram til jul. Så får vi se hvordan det ligger an da... ( selvsagt har jeg mine drømmer om FS2 og kanskje litt HW? Trikseprøva bare for gøy en gang)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Quartz 3 år 9.9.24!!!

 Hipp hipp hurraaaa