uke 34 treningsøkt 2, og lang tur med L

 Vi møtte Lotte  og lille Selma nede på extra, og lille ble satt i bur. Da vi lukka bildøra ble han stille, og la seg ned . Så jeg tenker at bilbur i baksetet ikke er den dummeste løsningen.


Vi la til side alt av triks og jobba kun kontakt. Belønning var å kunne få fortsette å gå , og å hoppe og løpe litt. Da Lotte kom mot oss, og en småjente på hver side kom på sykkel, og han tverrsnur og ser på meg, da tok vi en liten løperunde på parkeringsplassen.

Tror det er måten å gjøre det på, holde seg i bevegelse. Primacken løsning, Vi kommer ikke videre før vi får knekt den der

På tur synes jeg det stadig går bedre. Han setter seg fortere etter passering, og fester blikket fortere, og holder det lengre. Og siden Tardis sitter, så gjør han det også. På turen stod han med ryggen mot meg etter en passering, han så etter Selma. Tardis satt og fokuserte. Quartz satte seg med ryggen til meg, snudde og hodet og så på meg med d e t blikket.  Joda, han er heldig som er nummer fire av hundene jeg har jobba med.....

Vi var slitne når vi var hjemme, men for en helg det har vært.. Vi vet at burtrening er viktig, og at det skal la seg løse, vi vet at det er lettere å få kontakt, og at det går fortere, vi vet at han er fantastisk med andre hunder, og vi vet at han kan triksene lett. Bare litt igjen nå, så kan vi tenke kl 2 neste år. Men først når han er stødig . Og dit kommer vi. Jeg må bare showe og holde det flytende



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Quartz 3 år 9.9.24!!!

 Hipp hipp hurraaaa