Presentasjonsrunde

 


Hei! Jeg heter Quartz. Jeg er født 9.9.21, og er en Eventyrvannetkineser. Fra paradiset på Mangen S, nais tu mit ya!

Hun som skal bli min matmor kaller meg litt av hvert. "Loffen" til og med.. I dag sa hun til og med "Satelittrotte", men hun koste meg mens hun sa det, så jeg tror ikke det var så vondt ment.

Jeg liker "Den nye prinsen av  Neskollen " best. Og så kommer jeg til å lyde navnet mitt etterhvert

Quartz heter jeg fordi jeg er en Q valp, matmor er steingal, og jeg har et kvart blått øye.

Det var slett ikke meningen at jeg skulle flytte hit. Matte visste jo verken kjønn eller rase  på sin neste hund , gikk og surra rundt i ørska. Hun skulle dessuten vente både  litt, og lenge.  Men her jeg altså.... Jeg har vært her på besøk noen helger, og hun har vært med meg når jeg fikk chipen min. Nå kan staten overvåke meg også...  jeg klarte å vinne hjertet hennes ganske lett. ( Cheap chick)

Han som skal bli husbroren min  og jeg går godt overens. Og det blir spennende , alt vi skal finne på.

Mamma mener så langt at jeg er en litt sindig type som må tenke meg om før jeg setter i gang med noe, ta inn omgivelsene, før jeg stuper i det. Vi hadde praktisk prøve i dag, matte er lærer, og da skal en jo alltid lære noe , tydeligvis..

Jeg skulle testes i bånd og på ulike underlag. Hun satte meg ned på asfalten, og da måtte jeg tenke litt, se meg rundt før jeg testa om jeg satt fast i dette halsbåndet. Det gjorde jeg  da også.  Så da rusla vi da, nedover asfalten. Så kom vi til litt grus, det var rart. Plutselig hadde jeg gress under beina, og det var så gøy at jeg måtte tygge litt på båndet. Helt til sist fikk jeg teste skog. Barnåler og lyng ingen hindring. Matte sa jeg var flink....

Da måtte jeg bare tisse på bakken, og så ble matmor glad i stemmen for det også.

Jeg kan ikke flytte inn sånn helt med en gang, men det finner de nok helt sikkert ut av. 

Den nye pappaen min er veldig grei. Jeg sovna i armene hans første gang jeg var på besøk. Jeg gjorde im grunnen ikke noe annet det første besøket..  Og så ble jeg vekka. 

Jeg tror jeg skal bli aktivisert her. Jeg skal visst på skole , og så skal jeg lære å danse??? Matmor blir veldig glad når jeg er interessert  i leker og kongler og slikt. Og særlig glad blir hun når jeg dæljer labbene på henne. "Labbehund" er jeg da.  Også kalte hun meg nysj og sosial. Tror det er bra.

Så, da er jeg presentert. Tror kanskje ikke  det er så mange som blir så overraska over at jeg skal bo hos den dama her jeg altså... 

Chill out!

Q

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

så kom han også i blekk på leggen...

Takk til Romerike Tattoo..   22 mars  kom minsten og nummer fire på beinet... slik det alltid var ment