leketreningsøkt - tidlig krøkes

 

kampklar

 eller trening og trening... mer lek med kommunikasjon. ( bare at matmor har en baktanke her)

Han synes  nemlig det er dødsgøy å leke, så det har jeg tenkt å forsterke så det synger..

Så... hvor begynner man? Hva skal en liten tass på 3.5 måneder kunne, og hva lærer vi inn?

Det viktigste for meg nå er  kontakt og samarbeid. og at navnet hans betyr noe positivt.  ( ja det er også en artig liten filosofisk greie... hvordan skal jeg få ham til å forstå hva han heter?? Han vet jo ikke det...!) Jeg bruker det når det er mat,og når han kommer til meg.  Og når vi koser oss på fanget. 

Kontakt betyr se på meg. 

Så da leker vi, tar pause, til han ser på meg. Så er vi i gang igjen...Han tar det kjempefint. inviterer til lek, men gjerne med lyd .Skarp lyd også.. Da snur jeg meg vekk. Ny sjanse. Dette skal vi fikse..

Så la jeg på et lite krav til. Å sitte. Så fort pompen var i gulvet så fløy tyggeleka. Og han etter. Ikke noe ordkommando, bare belønning når det skjer.

En annen liten sak jeg prøvde på var å få ham til å sette forbeina på en liten krakk, ved å lokke ham opp med leka . så fort det var to labber på. så fikk han leka. to, tre repetisjoner, så ga vi oss.

Og jeg bare veeeet at han han kommer til å  bli god til å gå på bakbeina altså...

Til sist måtte vi trene på noe veldig viktig.. Sitte i buret og se på når storebror jobber.  Det skal han gjøre rett så mye av...


Så, der er vi.... kontakt, og sitte når vi gjør det. Men først og fremst bare kontakt og lek

Har også observert at han snurrer sjøl mot klokka. Kan være greit å merke seg når en skal jobbe med det.

Tar utgangspunkt i trikseprøva jeg... med åpning for andre sidespor...

( og her har vi ingen pressa tidsplan. Vi skal ha rekrutt trening i ringen , vi.... det er målet.. og han er ikke ti måneder før  9 juli...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Uke søtten, økt en

 ( stadig flere taster som lager kvalm..) Husbond har kommet hjem , så han ble ikke med opp for å trene, måtte passe grundig på papsen. Så d...