For en spennende helg for en liten tass!

 

Fra fredag til Lørdag var han på pass... eller det viste seg å være mer pysjamas party... Han tilbrakte tid hos Wenche og kineserdamene, og hadde det helt på  G. Fikk masse oppdateringer, så han kunne tydeligvis like gjerne  flytta inn der..

Han har bare bevist hvilken trygg og stabil liten hund han er, som avreagerer godt og sunt på alt uventet. Han trenger bare litt tid til å tenke seg om... og så er vi der.

Mann jobbet, og jeg hadde ikke lyst til å ta tog med to hunder, hvorvidt en valp for første gang, for så å bli putta i bur  i en hall hvor muttern ikke kan si noe , fordi hun sitter med nesa mot ringen og dømmer.

Søndag  hadde mann fri, så da var det lettere å ha ham som backup.. Samt at vi slapp togdelen. Vi skal ta både tog og buss, men det skal bli vår lille tur, ikke stress og styr uten noe  fokus på velvære og håndtering.

Så vi dro til Drammen.Og lillemann gjorde det helt klart at å sitte i bilen når brodern skulle inn var ikke aktuelt. Jah... så ble han med inn da..

Det var ingen ubetinget suksess  med en gang. Jeg la teppet og trekket til begge bur slik at de kunne se hverandre. Og ga dem en kjeks. Det gikk fint helt til Tardis mente at han ville ha begge kjekser, og ugla noen blikk. Det var sutring for det meste. Og varsling når det skjedde noe utenfor. Løpende hunder ut av ringen og  forbi med draleker er jo en klassiker. Men han trengte bare stemmen min.

Snart ble det faktisk stille. Da jeg var ferdig med å dømme så bytta jeg litt på på ta dem ut sammen og hver for seg, og gjorde klar til å ta ut Tardis. Stemmen min var visst en trigger så tante Lisbeth lokka med litt godis.

Etter at vi hadde vært i ringen var det jo kvalitetstid for nykomlingen. Og jeg mener jeg kan si det var en god opplevelse.  Han hilste, fikk masse kos og bød opp til lek. Mange fikk et bjeff, før han skjønte at dette var kule folk & dyr. Da bjeffet han glad. Masse kos , klø og godis

Litt morsomt at Lisbeth sin Diva er to dager yngre , men noen kilo og centimeter større. Så da måtte vi ta noen bilder. Takk, Stine!


Så ble det ekstra tid, og vi fant ut vi kunne  arrangere åpen klasse alikevel. Da slang valpeførerne seg på , de...!!

Vi kunne jo ikke så mye. Men vi kunne snurre, slalom og dutte, og løpe med muttern. Og det gjorde vi.. Med  den blå trekkeleka. Tenk at jeg har en hund som leker.. og som er så heit at han knapt vil slippe.. I Drammen. Dette var gøy.

Skal fortsette å jobbe med trikseprøve øvelsene vi, så får vi se til høsten om vi ikke har noen kjeder im ikke annet.

Da jeg lufta T alene, så var det ikke et kny i buret.. han var i dyp søvn.

Jeg er så spent på alt vi skal finne på fremover....... 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Uke søtten, økt en

 ( stadig flere taster som lager kvalm..) Husbond har kommet hjem , så han ble ikke med opp for å trene, måtte passe grundig på papsen. Så d...