Å lille nusken, det er så mye på en gang jeg vil lære deg.......

 

Vi har hatt to økter de siste dagene, en i hagen, og en oppe på lekerommet. Samt på tur. Det er faktisk en liten utfordring, for han er ikke så kontaktbar for belønning på tur. Før så kunne jeg når som helst få ham med. Han gjør det, men vil ikke ha godbit, ser kjapt på meg og er på vei ned i grøfta igjen.  Tenåringsgutt, eller?

Så i går bestemte jeg meg for å ikke be ham om noe som helst, og skulle det berømmes så ble det godord og nakkeklø om han ville ha. Så vi labba i vei. Plutselig  hoppet han bompihopp, satte seg og ga meg en real prosit.  Ja, klart vi skal trikse litt da.... Begavet og manipulerende..

Men vi har nå jobba i 3 x 4 minutter økter. Noen økter er kjeder, andre er øvelser.  Rundt meg har vi begynt med. Han er kresen på noen godbiter , men responderer rått på leketøy, både den blå pølsa og meg . Jeg er kanskje ikke tyggbar, men..

Jeg la et tyggebein i buret hans mens jeg trente Tardis først. Da fikk vi trent i alle tre øktene uten tull. Han begynner å lære...

Det er så mye lovende på treningsfronten nå at jeg vil gjøre alt på en gang.. alle øvelser i hele verden. Så her får man roe ned  og kanskje ikke trøkke inn så mye nytt hver gang. Hake og rundt meg er tøft nok. Så skal vi ha lengre ryggeøkter.

Dekk er en øvelse vi kommer til å jobbe lenge med, han sitter , og strekker seg fremover, men skjønner ikke resten. Rumpa fyker opp og han vet ikke hvor vi skal. Nok å drive på med ja

Og ikke minst, han må jobbe i ulike miljø og ha fokus. det er jo et evig opplegg...

Åh, lille nusk.... mamma har lyst til å lære deg alt på en gang...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Uke søtten, økt en

 ( stadig flere taster som lager kvalm..) Husbond har kommet hjem , så han ble ikke med opp for å trene, måtte passe grundig på papsen. Så d...