Uke 18 økt 1

 Vi har trent mye kontakt på tur. At han skal kontakte meg fremfor andre dumme ting, som å hamre løs på Tardis med labbene sånn at han skal gå ape på møtende hunder. Og det gidder jeg ikke, når Tardis er blitt så mye bedre. Han har oppdaga at bror setter seg for kontakt, og plukker opp det. Ja heller det, tusen takk

Våkna etter dunderduppen min på tirsdag og hadde en sang i hodet.Og et øyeblikk lurte jeg på å bytte muskk . Men jeg skal ha russetema, og den sangen, little man passer ikke som russelåt. Kanskje vi kan ha den i klasse 1 HW? Den passer jo perfekt..

Herlig... ennå mer å trene på

Vi har så mye å gjøre, vi er både på alle øvelsene jeg må holde meg fra å stappe inn. Jeg kan ikke fylle tre tidligere hunders erfaring og gode ideer, pluss våre inn i hodet på en halvtannet år gammel hannhund.. Men gudene  skal vite at jeg tar meg i det

Så i dag øvde vi litt kjeder og stå. Jeg har ikke hatt en god stå kommando siden Henrik, og den øvde jeg inn med å holde ham i posisjonen. Totalt uprofft. Selvsagt er Q verdensmester i sitt da. Råkjapt. Og ikke bare det... nå kan han plutselig dekk, helt av seg selv. Og uten lyd.....

Neste økt var flere kjeder. og bli i posisjon. Sitt går fint, så lenge jeg ikke går opp på siden av ham. Twist kan han .Karusell er mer usikkert. Vi må trene mer på det grunnleggende i lydighet.. herlig... mer å trene på...Rundt meg var ikke så greit, han stoppa opp.

Så var det denne vanskelige russelua. Kan han få en labb oppi ? Han gjorde det på slump og fikk en god slump kremost. Og han ville gjerne ha mer, men så ikke helt koblinga med den ekla lua. 

Jeg gjorde det kanskje enklere for meg selv med vaskekurv i Gremlinsprogrammet til Tardisi FS1? Uansett, den lua skal få rulle Han må bare skjønne det

Det går ikke trådt annet på at jeg vil så mye på en gang. Jeg må faktisk forstå at å trene i ulike miljø og gi ham banetrening også er viktig. Så vi må bare få  fokus på det også

Så , en økt til denne uka, det får vi til




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Uke søtten, økt en

 ( stadig flere taster som lager kvalm..) Husbond har kommet hjem , så han ble ikke med opp for å trene, måtte passe grundig på papsen. Så d...