Lunde 30.6- 2.7 Stevner og kurs! DEBUT

 

Lille nurken skulle da debutere i klasse 1. Jeg var veldig spent. Programmet sitter jo ikke helt spikra, og målet var å få ham til å fungere på banen.

her skal det rulles..

 

Russedressen måtte med. Og jeg undrer meg på hva jeg nå skal bruke den til, når småkrypet  havner i klasse 2. Nederst i en boks? Dette er vel det siste jeg kan gjøre med den før det blir krampe..

Grunnet plassmangel tok jeg ikke med russestokken. Lua funker

Det blåste veldig, så jeg la lua rett på bakken på debuten fredag

Han satt som en påla utenfor ringen og hang på helt inn. Tiden gikk veldig fort, så vi rakk knapt å bruke lua. Men han jobba og var kjempeglad. Mål oppnådd, han jobba godt. 

Vi fikk til og med rødt bånd!! 

Lørdag var vi på kurs med  Lizette Olausson og Viktoria Hager. og fikk personlig tid til rådighet. Brukte siste kvarteret til å diskutere programmet til Tardis, og resten av tiden på Q.

Vi jobba med triks , starten på pray,  riste på hodet, opp på ryggen, og rebounce. Sistnevnte virker det som "alle" skal gjøre nå..Mannen får hjelpe meg litt hjemme med opp på ryggen.. Der trengs det assistanse




 

Rebounce begynner med at hunden hopper opp på fanget fra siden, snur og hopper ned i front. Quartz har en tendens til å bli lam i bakparten og trenger hjelp opp.... takke meg sjøl der... Så jeg gikk ned å kne.. selvsagt med for glatte knebukser, så da sklei han ned, og jeg måtte vise litt lår. Vi får se om vi skal jobbe mer med den

Ellers lærte vi å krysse labber, og å styre hunden fra grunnposisjoner. Det er ganske fornuftig.

Jeg skrev og noterte  og har nå en kjempelang liste over framtidige prosjekter

den tredje økta var han ganske sliten, men med den blå leka, så fikk vi enda litt mer pep.

Søndag startet med regn, men det klarnet opp. Da ble det litt mer mikkmakk, og upresisheter, men det var bare å lokke og løpe så kom han.  Tenker han var sliten, og regngress lukter også litt vel spennende. Målet var å holde ham i gang, og det klarte vi.  Det ble tredjeplass og blått.Så knøtte havna på pallen, tross alt..


Poeng fredag

8,5  8.0  .8,0 

7.5 7,5 7,4

Poeng søndag 

7,3 7.5  7,5

7.5  7,8, 7,5

Videre :

- jobbe med mange gøye øvelser 

- kasse, så lua i kasse

- rette seg opp

- lage oipprydning i rekkefølge. Bruk ut og lua så tidlig som mulig

- lek og godbiter, varier. 

- bruke hele ringen/ ikke stå med ryggen til


Etter å ha sett filmen ( bare filmet fredag)

- ta bort hjelpere

- rett deg opp

- styrk twist og rygge


Veldig sliten liten moff...


Andre positive framskritt var hvor godt han takla å slappe av i buret. Broren brukte lengre tid, for å si det sånn. Han er herlig sosial, og oppsøker folk for å hilse,men på en rolig måte. 

Så stolt av ham, Og klar for mere moro..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Stevne på Lillehammer 20.7.24

  Lille Mus var selvsagt også med til Lillehammer, selv om han ikke var påtenkt i de sagnomuste dagene i 1994..... Målet for ham var å trene...