økt 1, uke 6

 Tirsdag er programdag, torsdag er triksedag. 


 

I dag innførte jeg avstandsbelønning.Det tok to repetisjoner før han skjønte av værsågod betyr tilgang til skåla. Og det skal han ha.. jeg har aldri hatt en hund som så villig venter ut og velger å jobbe til han får lov. Han hadde lyst til å stjele, noe annet skal en ikke tro. Men han valgte å ikke pushe og teste.

Så vi kjørte kjeder, noen langt fra skåla og andre nærere enn visse andre ville tålt... Selv ikke med kremost brøt han reglene.Og ja, firkanta godis, gikk også ned på høykant

men visst fikk jeg kjeft når han synes han gjorde det han skulle. Det synes ikke jeg. "lue" er begge labbene på lue, ikke krafsing eller ene labben ett helt annet sted. Så det fikk han bare gjennomføre..

Det er nå helt tydelig at han kan dekkøvelsen. Og den har han tilbudt selv. Jeg har gitt opp å få han i posisjon. Det fant han ut.. smarten..

Så testa vi ut bilder til tatoveringa hans ( altså, jeg skal ha den, men han er motivet), men fikk ikke helt det bildet i dag, som bare stråler hvor frekk liten radd han er. Han kler dårelokken, men.... jeg vil ha med blåglimtet..

Så, torsdag skal vi teste ut mellom , fot, heel, og å sikre øvelser med forstyrrelser.. kanskje chaplin også?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Uke søtten, økt en

 ( stadig flere taster som lager kvalm..) Husbond har kommet hjem , så han ble ikke med opp for å trene, måtte passe grundig på papsen. Så d...