uke 7 -økt 2 trening i Drammen

 Vi kombinerte Årsmøte med trening i Drammen i dag


 

Det var ganske mye på tapeten i dag.. burtrening på stevne ( vi hater det ) , treffe andre folk og bunder, men likevel jobbe, og faktisk jobbe på treningsbanen

I tillegg er jeg jo på jakt etter det perfekte bildet.. for timen er bestilt, og leggen er klar .... Mye tyder på at det har jeg....

Burtrening gikk så der, tante Stine måtte belønne god og stille oppførsel mens jeg trente Tardis, men etterhvert gikk det bedre. Fikk litt pauser utenfor på fanget mitt. Han dytta panna inn i handa mi, noe jeg tolka som at han ville ha litt massasje der. Og det ville han Der har man igjen for å lytte til folk som sier at hunden må få si ifra om den vil ha mer kos eller ikke. En får ikke bare samtykke med fysisk berøring, en får også vite hvor den kosen er ønsket...

Det er også viktig at Quartz får treffe andre hunder uten at Tardis er med. Det er jo så mange reaksjoner jeg ikke kjenner på ham ennå. Men jeg vet han er sosial, myk, og vennlig, og at han søker mot meg når det blir for skummelt . Da vi passerte Rito  trakk han mot meg og valgte øyenkontakt. Han auser seg ikke opp når han  ikke har bror til å gire opp

September 21 klubben

 

Det var også gøy å se igjen Diva. Det er bare et par dagers mellomrom i fødselsdagene deres i septemer 21. Men han har jo ikke akkurat tatt henne igjen i vekst..

Det var i det hele tatt mye å forholde seg til for en liten en. Kjentfolk, gode lukter, og stort rom å forholde seg til. 

Så Cathrine fikk meg fort ned på basic.  Jobb først og fremst med kontakta, lek med godisen, kast den , og få ham tilbake. Kombo kastet godis og at jeg løp synes han var festlig. Så da fikk vi  en helt annen dynamikk.  Trengte det der..... Sirkelbelønning, er det det som det kalles?

Båndet var virkelig bare i veien, så vi måtte pent klare oss uten. Dette var nyttig. Gøy å se ham så på....

 

Takk for hjelpen, Cathrine ( uuuutroooopsteeeegn) 

 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Uke søtten, økt en

 ( stadig flere taster som lager kvalm..) Husbond har kommet hjem , så han ble ikke med opp for å trene, måtte passe grundig på papsen. Så d...