Stevne på Lillehammer 20.7.24

 

Lille Mus var selvsagt også med til Lillehammer, selv om han ikke var påtenkt i de sagnomuste dagene i 1994.....

Målet for ham var å trene bur, og å jobbe på banen uten å fjomse rundt. Jeg valgte derfor å melde ham på et av stevnene, ikke begge, og valgte det siste.

Inngjerda bane gjør også mamsen trygg...

Vi bodde på camping hytte, og han la seg i buret i løpet av natta. Et godt signal på at buret er greit å være i. 

Han takla bur ganske greit, og mer kan man ikke forlange. Jeg får mer og mer bevist at han er en vennlig sosial hund, som er grei med de fleste.

Det er et dobbeltsidig sverd at han er så sosial, men jeg tenker at jeg ikke er fremmed for å kjøpe en time eller to veiledning fra noen i miljøet som har peiling.

Så, målet for stevnet var å holde oss på banen, og jobbe sammen. Det gikk fint utifra at det var et par saker jeg ville teste ut. At vi må ha en flying start, og at jeg må bevege meg på banen for å få ham med. Det hadde jeg rett i. Så   da tar vi blått med et smil.

Andre ting etter veiledning vi skal fokusere mer på  er å gjøre aktive saker på tur, og hele tiden be om kontakt . Være aktiv i trening med forstyrrelser.  Ha ham mer meg alene , og knytte bånd.

I stor grad  deg jeg driver med.

Klasse 2 ligger langt fram, så da kan ideene komme i små drypp der. Vi har det ikke travelt..




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Økt 1 uke 40

 Vi står over å konkurrere i helga, men vi skal våge oss i åpen . Han trenger ringtrening og å jobbe i vanskelig miljø Men gjett om han var ...