Stevne/treningssamling i Vestby 28.-30.6 .24

 

starten på en snurr

 Siste helga i juni er hundecamphelg, og i år dro vi til Vestby. 

Det vil si, vi dro kvelden før for å bo en natt hos Aina grunnet manns jobb. Så vi lukta litt på livet i Oppegård, og gikk tur med Hanne og Chaoz . Zpidi var grei vert, og vi koste oss veldig .Gutta måtte ligge i bur om natta, og det passet dem ganske dårlig, så helt musestille var det ikke. 

Tordenvært dro østover, og ikke nordover, men det kom et par skrall. og regn på natta.

Fra Aina er det ikke langt til Vestby. Så vi satte i gang med rigging og innsjekk. Noe regn så vi ikke noe til, men det blåste dragevær....

Første dag dømte jeg en klasse, så gutta tok det med ro , og trente bur. 

Lørdag hadde vi trening i grupper med hverandre som instruktører. Vi var rundt fire på hver gruppe, så vi fant ut hva vi ville jobbe med, jobba i økter på 5-10 minutter , og ga hverandre tilbakemelding. Selv med to hunder for min del, så ble det flere økter. 

Quartz viste fort at han var miljøfølsom, og derfor var fokuset på det. han liker heller ikke å trene i bånd, men sånn blir det.

Aina minte meg på kjederegelen 1-1,2-1,2,3, og den bruker jeg jo selv også. Her har vi masse å gå på det må bli hovedfokuset mitt i sommer.. Jeg fryktet det verste for morgendagen når det gjelder å få ham med, 

Like før lunsj hadde vi inngangstrening. Til musikk gikk man inn med hunden, trente start, og et par øvelser og så ut til belønning.  Kjempeviktig og selv om det er enkelt , så er det morsomt for hundene.

Etter hvert tror jeg folk skjønte det var lucky dip musikken de fikk biter av.... Quartz kom inn og var helt med med godbit og full øs til Hot legs med Dream Police. Alle mente det var en sang som han burde bruke. Er de gærne??? Han hadde visst attityden og håret....


Folk virka fornøyd, og synes det var gøy. Selv de helt nye fikk vist masse. Noen tror jeg brukte anledningen til å øve inn sitt vanlige program...

Jeg holdt igjen Quartz på lucky, og det tror jeg nok var lurt. 

Så kom søndagen. Sola var borte bak noen skyer, men vinden var borte, så alle papirer holdt seg på plass på bordene.

Jeg stilte først, ettersom jeg hadde to løpetisper foran meg. Det var litt kjølig, så russedressen var deilig å ha på.

Quartz ble med meg inn villig og høy, men det ble nok litt lenge å vente på musikk . så han begynte snart å slentre rundt i store sirkler,  gikk ut av ringen , fordi.. sosial? og deretter ut en gang til for å hilse på en søt hund på utsiden. jeg løftet ham inn igjen, og vi fikk en god avslutning.  Jeg takket ham for lærdommen på vei ut, og belønte med kjøttboller. Dette får vi til.

Slagplan : 

-ha en flying start, akkurat som med Tardis

- trene masse med forsyrrelser , ute på andre steder enn hage/terasse

- bevege på meg mer, for å fange ham i tide

- kontakt, kontakt, kontakt

- vurdere å få litt veiledning av de som er gode i gamet

- trene mer hw, det er tett på, og øker fokus ( og gir et enda bredere spenn i hva vi kan finne på)

- Holde ham i gang

- Vente ham litt ut, la ham få tid til å nyte godisen. ikke alt må skje i full fart tempo, 


Det er litt tungt i motbakke nå, men dette skal vi finne ut av .... knall gode godbiter og masse mengdetrening, så er vi der.

Og er det  noen mål vi har oppnådd full pott på denne helga, så er det burtrening, og sosialisering. Han er vennlig liten sjel, som  har en happy innstilling til både folk og dyr. Valper er alle tiders. ( og med den størrelsen hans så er han ikke skummel en gang...) Jeg kan senke skuldrene på tur med han her..


Optimistisk som man er, har man begynt å få ideer til klasse 2... selv om det er langt fram nå. Akkurat nå.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Quartz 3 år 9.9.24!!!

 Hipp hipp hurraaaa