Faktisk har vi begynt fokustreningsbootcamp allerede...

  


 

Om jeg vil ha kontakt,så gir jeg med ikke før jeg har kontakt


Jeg gjeninnfører kontaktlyd og 1-2-3 , men er også lydhør for når han kontakter meg


Jeg kan stole på at han ikke tuller med andre hunder, så jeg kan senke skuldrene og passere


Jeg stopper opp jevnlig , får gutta i sitt, og skal ha øyenkontakt  i lengre og lengre øyeblikk på tur. Tardis er min støtte og assistent


Jeg varierer belønning : kaste godis, gi godis, eller gå videre på snus.


Vi skal også jobbe med kontakt under trening. Masse. Utfordringen blir akkurat den rette balansen av å gire opp og vente ut..


(Alle godblikk belønnes med med ros. Han liker ros)


Tar også i mot gode råd. Det er ikke alltid han vil leke med leke, så det er i verktøykassa, men ikke bunnsolid forsterker..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Stevne og Norges mesterskap i Drammen 31.8-1.9.24

   To dager til ende i Drammen.  Lørdag var det stevne i klasse 1 og 2 begge grener, så da var jeg musikkansvarlig og publikum. Det neste ...