Stevne og Norges mesterskap i Drammen 31.8-1.9.24

 

 To dager til ende i Drammen. 

Lørdag var det stevne i klasse 1 og 2 begge grener, så da var jeg musikkansvarlig og publikum. Det neste stevnet med alle klasser og begge grener så dømte jeg. Gutta var med, og  bur var ikke noe problem for noen av dem.  Det har gjort meg mye mer rolig når han bare kan legges i et bur, og så er det greit.. enten det er bil eller stevne. Da er det så mye lettere..

Tok en treningsøkt da alle var dratt, under C sin myndige veiledning.Vi fikk noen biter med snaddergodis fra henne,som fikk øya til å gå i kryss på Quartz av ren smaksopplevelse . Løsningen var å løpe, trikse og gi godis. Han storma på og var helt med.  Så plan var : løpe og være i full vigør .

De lavere klassene var utpå dagen, og sommervarmen var tilbake igjen. Og når det er dag 2 i bur og på stevne.. så er det ikke så lett .  men sånn er  det jo.

Så, jeg tror jeg og dette fire kilos spetakkelet har virkelig skrevet klubbhistorie.  Korriger meg om så skal være, men å få under 5 i alt i alle tre aspektene en vurderes etter, det er intet mindre en spektakulert.  Fra tre dommere...

Det ble litt overload i toppen på nurken, og da reagerer han med å melde seg ut. Totalt. En av dommerne telte til fire øvelser, på 1.37 minutter, og jeg tror det er ganske presist. Men ja, jeg prøvde...  Og vi fikk inn en god avslutning, og god utgang fra banen...

Men det var vel det.. de hadde ikke sløyfe til meg , så gæli var... tenk å ikke fornye medlemskapet i Påskeklubben  en gang...

Men det viser jo hvilke muligheter jeg har. Vi må jo trene miljøfølsomhet. Kanskje jeg skal ha roligere musikk enn å dundre på med tekno- Sandra? Blir han for overveldet av meg? Vil en roligere låt ikke fenge energien hans? Det kan jeg finne ut. Uansett, så begynner vi å tenke på klasse 2 øvelser, slik at når han får landa, så har vi triks og ideer inne. Han funker jo flott på trening der han har oversikt over omgivelsene, og kan ta meg inn. 

Og.. ja han er hannhund, tre år om en uke. Skal ikke gi meg.  Klarte jeg Tardis, så klarer jeg Quartz. Vi har tiden, og vilja, og er mer skilled enn jeg var.

Dessuten .... bur, er visst ikke noe problem på stevne og i bil...

Takk for preppinga, Connie, og støtten fra resten av gjengen. Applaus fikk vi nå lell..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Quartz 3 år 9.9.24!!!

 Hipp hipp hurraaaa